Oled en papier

CBS heeft recent video in een papieren magazine verwerkt. In het blad Entertainment Weekly staat een video-advertentie van CBS met hun programma’s van het komend seizoen, digitale tv op papier.

Het is een full motion video van behoorlijke kwaliteit die begint te spelen zodra je de pagina open slaat. Deze vorm van adverteren noemt men VIP (video-in-print). Het schermpje is een paar milimeter dik en eronder zit het iets grotere printplaatje. De video zit tussen 2 aan elkaar geplakte pagina’s.

Het geluid is ook ven behoorlijke kwaliteit. Nadeel is dat je niet het volume kunt instellen. In een rustiger ruimte komt het behoorlijk hard over. Maar misschien is het ook wel bewust, want je krijgt wel aandacht.

Bekijk hieronder een video van de advertentie in het blad:

Bij het openen van de pagina is er een vertraging van ongeveer 5 seconden.  Maar er staat genoeg op de pagina om de consument 5 seconden vast te houden.

Al met al is het best geinig, maar is het geen goed de integratie met print. Dit komt voornamelijk doordat het een lcd schermpje is en geen Oled. Oled kan namelijk nog dunner zijn en zelfs flexibel. Nadeel nog steeds is dat Oled nog duurder is. Hopelijk slaat dit wel aan en zal men ook durven te investeren in Oled oplossingen voor digitale tv.

Bron: Wired

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *